11-04-2016

Bedrijvenpagina.nl

Een telefoongesprek met bedrijvenpagina.nl, niet verbatum, maar de geste.

*onbekend nummer belt, wetende dat het waarschijnlijk een telemarketer is, neem ik op*

Goedemiddag, spreek ik met de ontwerper van ankepanke?

Uhm.. ja…?

Voor bedrijvenpagina.nl ben ik op zoek naar een ontwerper die ons kan helpen met enkele opdrachten voor de regio Limburg die we kunnen doorsturen. Maak je ook logo’s, stickers, enzovoorts?

Ja…?


Ok fijn! We hebben iets van 7 opdrachten liggen, dus die kunnen we je garanderen. Is dit iets waar je geïnteresseerd in bent?

Ja…?

Wel moeten we administratieve kosten rekenen voor de jaar-vermelding op bedrijvenpagina.nl, deze bedragen XX euro. Mocht je niet in de mogelijkheid zijn om het in één keer te betalen, kan het ook in 2 termijnen. Kun je daarmee akkoord gaan?

Dus die 7 opdrachten zijn gegarandeerd? Wat als ze niet doorgaan?

Mocht je in het jaar niet de 7 opdrachten krijgen, krijg je van ons een gratis jaar erbij. Dit staat allemaal in de voorwaarden.

Ok.. dan ja, dat klinkt interessant.

Vervolgens werd ik doorverbonden met een collega waar ik mijn akkoord moest geven (werd opgenomen). Een paar dagen later kreeg ik een email met factuur. De voorwaarden waren nergens te vinden. Ik kreeg er een slecht gevoel over, dus ging ik googlen. Toen ontdekte dat ik mezelf erin had laten praten en proberen te annuleren enorm lastig was (meestal niet mogelijk en het bedrag werd alleen maar hoger door incasso kosten).

Dus ik heb het maar betaald en ga op de blaren zitten. Wie weet haal ik er een opdracht uit, maar ik ga er niet van uit. Ik werk al enkele jaren als ontwerper en als ze meteen hadden gezegd dat het om een vermelding op een website ging zou ik geweigerd hebben, maar ze hadden het slim aangepakt, dus leer van mijn fout!

Update: iemand tipte me dat je jezelf van de openbare lijst van KvK kunt laten verwijderen, maar na een telefoontje kwam ik er achter dat ik daar al niet op stond. Helaas zijn er natuurlijk 101 andere manieren om gegevens te verzamelen. Maar als je niet zeker weet of dat voor jou van toepassing is, bel even om het te controleren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten