02-04-2016

Panda

Sandra van Hipgemaakt vroeg me om een panda te tekenen, voor een nieuwe mini-slinger. Voordat ik begon heb ik eerst gekeken naar de meest populaire en dus bekende panda’s van dit moment, om ervoor te zorgen dat ie hier niet op zou lijken. Dit waren die van A Little Lovely Company (ballon), Studio Inktvis en Eef Lillemor (laatste 2).




Vervolgens ben ik aan het tekenen gegaan. Ik was een beetje ziek, dus ik tekende op papier in plaats van computer (wat ik normaal gesproken wel doe). Van de eerste ideeën werd ik niet meteen blij...



... totdat ik deze tekende.



Ik moest meteen denken aan Tara Panda, leek ie niet teveel daar op? Even een beeld erbij zoeken. Ik wist de naam niet meer, dus dat was even gegoogle. Ok, gelukkig hij lijkt niet (teveel).




De volgende dag digitaliseerde ik ‘m. Ik maakte de panda meer symmetrisch, want dat is bijna altijd esthetisch verantwoord.



Maar hij was het nog niet helemaal, dus ik schetste door.. Het begon met een simpel ontwerp, maar ik kon het niet laten om ook meteen gezichtsuitdrukkingen erbij te tekenen. Ook wilde ik een versie toevoegen van de achterkant (staartje!), maar gewoon staand is zo saai, dus ik liet ‘m dansen.



Ik liet het karakter ontwerp aan Sandra zien en die keurde ‘m goed, dus heb ik er een mini slinger van gemaakt



Naast de zoetheid, zijn de minislingers ook zo leuk omdat je ze in verschillende vormen kunt knippen. Op de achterkant staan stippellijnen om er nóg leukere vlaggetjes van te maken (en cirkels om te prikken/perforeren zodat je 'm aan een touwtje kunt rijgen). Dit is van toepassing op alle minislinger ontwerpen van Hipgemaakt.



Maar daar hield het niet op! Na het delen, reageerden velen enthousiast en vooral op het dansende pandaatje. Dus vroeg Sandra me ook nog een slinger te ontwerpen met alleen deze panda. Het leek me ook leuk om een mini poster/XL ansichtkaart (A5) te maken, dus daar begon ik mee. Op deze manier kon ik ook beter zien dat de afwisseling voldoende was (omdat ze op 1 vlak staan).





En ik was zelf zo blij met het ontwerp dat ik verder ging en ook een stickervel (grijze lijntjes horen niet bij het ontwerp, dit is waar de stickers gesneden worden), notitieblok en verjaardagskalender ontwierp.



Sandra vond ze leuk, dus... de meeste producten zijn binnenkort te koop bij Hipgemaakt!


In de tussentijd blijft de panda in mijn achterhoofd en verschijnt zelfs in mijn doodles.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten