06-05-2016

Fruitige heerlijkheid

Toen ik met dit patroon ontwerp bezig was, besloot ik om iedere stap op te slaan, zodat ik het met jullie kon delen. Dus hier is het! Ik begon met een fruit patroon te doodlen.



Vervolgens tekende ik de fruit vormen na in Illustrator.



en maakte er een naadloos patroon van.



Ik tekende het fruit (soort van) op schaal, maar dat maakte het patroon ongebalanceerd, dus schaalde ik het grotere fruit naar een vergelijkbaar formaat als de rest.



Vervolgens kleurde ik het fruit. Ik overwoog een gelimiteerd kleurpalet te gebruiken, maar het was de bedoeling om er een lief patroon van te maken, dus kleuren waren geen probleem.



Toen gebruikte ik een textuur techniek die ik net bij een Atly cursus had geleerd, om het een meer handgemaakte gevoel te geven. Ik krijg er een sterke Eric Carle vibe bij, like!



Ik wilde het nog meer handgemaakt uit laten zien, dus paste ik de gladde lijnen aan naar meer potlood-achtige lijnen.



Nu voor het leukste deel.. tenminste, dat dacht ik.





Ik voegde de gezichtjes toe, maar ik vond het niks! *crêpe* Ze waren veel te zwaar en maakte het patroon rommelig. Ik probeerde ook met witte lijnen, maar dat werkte ook niet. Wat nu?

Ik besloot het even naast me te leggen en iets anders te gaan doen. Toen ik daarmee klaar was, worp ik er weer een blik op. Ik experimenteerde met wat het 'probleem' zou oplossen en had al half besloten dat het dan maar een gewoon fruit patroon zou worden, tot ik per ongeluk een donkere achtergrond instelde en toen viel het kwartje. En dat is het geworden. Misschien wat donkerder dan de bedoeling was, maar ik vind het leuk!



De textuur en effecten zijn uitgezoomd een beetje lastig te zien, dus hier is een close up.



1 opmerking: