13-03-2016

Feel Good Shop Event

Dit weekend stond ik met Raamtekening op Feel Good Shop Event.

Diepe tevreden zucht, ik zit weer op mijn lievelingsplek op de hele wereld, thuis achter mijn computer na een nacht weer in mijn eigen bed te hebben geslapen.

Mensen die me dit weekend op Feel Good Shop Event hebben gesproken zullen het misschien niet hebben gemerkt, maar eigenlijk ben ik een ontzettende introvert. Ik weet dat je als zelfstandige ondernemer gewoon dit soort dingen soms moet doen om van je bedrijf een succes te maken, maar.. gelukkig heb ik ook een kleine extravert in me, want zien hoe mensen reageren op het product, uitleggen hoe het allemaal werkt en dames ontmoeten die ik alleen nog online kende vind ik ook erg leuk! Wel ga ik me de komende dagen even opsluiten in mijn appartement om even op te laden ;)


Doel
Iedere ondernemer en/of shop staat op een markt met een bepaald doel voor ogen. De meeste hebben waarschijnlijk een bedrag in gedachten dat ze minimaal willen omzetten, maar voor mij was dit niet het geval. Sinds ik met Raamtekening was begonnen liep ik er erg tegen aan dat mensen niet snapten wat de bedoeling was en/of hoe het werkte. Ik kreeg regelmatig de vraag of het stickers waren, of de prints werden opgestuurd, enz. Het Feel Good Shop Event had ik bedacht, was een goede manier om het te laten zien.



Netwerken & kletsen
Het was zo druk dat ik nauwelijks tijd heb gehad om te kletsen met mensen, t.a.v bijna iedereen, sorry dat ik zo snel er vandoor moest en ook sorry als ik je vergeet hier iemand te noemen, het was toch leuk om je te ontmoeten!

Het was ontzettend leuk om jullie (eindelijk) in het echt te ontmoeten: Gea van Sien en Co, Lian van Happy Paper, Eefje van Het Zijstraatje, Vera van Leuke Lintjes, Mary-Ann van Studio Inktvis, Naomi van Tekstbureau Doppie, Lisanne van Mooimakers en Ceciel van Badschuim.

Gezellig om jullie weer te zien Sandra van Hipgemaakt (dankjewel voor het logeren!), Nelly van Brown Girl Decorations, Wivine van Durf te Stempelen, Letty van Feltbee, Greetje van Halsoverkop, Jennifer van (eigenlijk Heedopter, maar op FGSE met) Jack Fudge, Mieke van Studio Stift, Monique van Met Aandacht/Feel Good Shop Event en Tirza van Tirzaworld (super bedankt voor je hulp!).

En nieuwe mensen die ik (snel) heb leren kennen: Janneke van Brosje, Lobke van Aar en Janine & Marieke van Ranja met een Liedje.



Conclusie
Ik heb mijn doel bereikt, nadat we mensen hadden uitgelegd hoe het werkte, was de reactie meestal: ‘oh wat slim!’ en velen namen flyers mee om later op de website te kijken of kochten meteen een ontwerp. Natuurlijk zaten er ook een paar ‘dat kan ik zelf’ mensen tussen, maar dat ben ik wel gewend en die mensen zijn mijn doelgroep gewoon niet.

Het was af en toe niet duidelijk voor mensen dat de sheets die we gebruikten om op te tekenen ramen moesten voorstellen (zijn dat placemats?), dus daar moet ik voor een toekomstige markt misschien even naar kijken om dat duidelijker te maken.

Feel Good Shop Event
Wat zat dit goed in elkaar! Ze noemen zich feel good, maar zijn het ook gewoon. De inrichting was gezellig, de styling tot in de details doorgevoerd en.. ik was gewoon helemaal onder de indruk. Ik zag zelfs dat ze op het eind van de dagen pendeldiensten aanboden, echt super! Lieve Monique en Ingrid (en alle andere mensen die hebben geholpen), mijn complimenten! Wil ik weer met Raamtekening op een markt staan, staat deze zeker bovenaan het lijstje van mogelijkheden.



Fun Fact
Op de markt stonden 6 deelnemers waarvan ik de huisstijl heb gerestyled / ontworpen :) Brown Girl Decorations, Durf te Stempelen, Feltbee, Hipgemaakt, Raamtekening (duh) en Sien en Co. En ook de huisstijl van Met Aandacht, de andere onderneming van Monique (1/2 van Feel Good Shop Event organisatie).

Voor de persoonlijke ervaring kant & meer foto's van het verhaal, kijk op de Raamtekening blog.

1 opmerking:

  1. Misschien kun je volgende keer plexiglas platen meenemen en op die manier mensen laten zien hoe het werkt? Ik vind het in ieder geval een leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen