02-12-2015

Sien en Co

Toen Gea van Sien en Co benaderde mij voor een restyling van haar huisstijl, had ze een schattig paars konijn als mascotte, maar toen iemand vroeg waar Sien dan was, realiseerde ze zich dat er iets moest veranderen.

Ze wilde graag live overleggen, dus we hebben op Facebook wat afgechat. Voor mij werkt dit ook fijn, want ik kan snel feedback krijgen op wat ik maak. We begonnen met het logo en karakter ontwerp. Sien moest op haar dochter gebaseerd worden, dus ik maakt een vrolijke meid met rood haar. Co mocht wat meer jongensachtig worden, dus die kreeg een strik en werd meer blauw. Ook moest aan de illustratie te zien zijn dat het om een creatieve shop ging, dus haar idee van de kwast, potlood, enzovoorts van het oude logo heb ik meegenomen naar het nieuwe ontwerp.

Toen we dat hadden gevonden, kwam de rest van de huisstijl vanzelf 'tot leven'. We hebben ook een nieuwe slogan bedacht, want de oude 'de webwinkel voor knutselpakketten voor kinderen' dekte niet helemaal de lading van wat ze allemaal aanbod in de shop. Dus daar hebben we 'voor kinderen die gek op knutselen zijn' van gemaakt. Met de karakter ontwerpen gaan in de toekomst nog leuke dingen gebeuren, maar ik vond het nu al een super fijne opdracht waarin alles tot in de details doorgevoerd werd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten